21.10.2018
 
 
Kategoriler
   Güncel Haber
   İstanbul Haber
   Dünya Haber
   Trabzon-K.Maraş
   Eğitim-Kültür-Sanat
   Siyaset-Politika
   Çevre-Doğa-Turizm
   Sosyal Yaşam
   Söyleşi - Araştırma
   Sağlık - Gıda
   Spor-Golf -Tenis-Boks
   Sinema-Tiyatro-Dizi-Film
   Konuk Yazarlar
   Ekonomik Bakış
   Hukuksal Bakış
   Magazin-Aktüel
   Reklam-İlan-Satış
   Bilim-Teknoloji-Zirve
   Sosyal Bakış
   Toplumsal Bakış
   Tarihsel Bakış
   Müzik Magazin
   Medyatik.Bakış
   Cevap Hakkı
   Black Sea
   Arşiv

Yazarlar
Bizden.Size

Ökkeş BÖLÜKBAŞI
HÜLYA DÜZENLİ'NİN İNFOGRAFİK YAŞAM SERGİSİ AÇILDI
Tüm yazıları..
DOĞAMIZ

Mikdat KADIOĞLU
BULUTLAR
Tüm yazıları..
Hatıralarım

Nuran NUHOĞLU
HEPİMİZ KERKENEZİZ
Tüm yazıları..
Eko-Bakış

Abdurrahman YILDIRIM
Trabzon Turistik Merkez Olur mu.?
Tüm yazıları..
Uzay.Bakış

Musa ALİOĞLU
TRABZON HAVALİMANI
Tüm yazıları..
Tarihten Bir Yaprak

Mahiye MORGÜL
İÇİMİZDEKİ GATTO’LAR & TEVHİD-İ TEDRİSAT
Tüm yazıları..
Hukuksal Bakış

Av. Cemil CAN
SORUMLULARI SAYIYORUM
Tüm yazıları..
Eğitim Kültür Sanat

Emel Vildan Düzenli
TRT - Te. Re. Te. - TRT - Te. Re. Te. - TRT
Tüm yazıları..
68 DENİZ 68

Selçuk Şahin POLAT
68'LİLER VE DOSTLARI.! BASIN VE KAMUOYUNA
Tüm yazıları..
Sosyal Bakış

Fatih BACAK
ANTALYA’DAN TOM JONES GEÇTİ
Tüm yazıları..
Geçmişten Günümüze

Hüseyin IRMAK
CUMHURİYET’E HEP DESTEK, TAM DESTEK
Tüm yazıları..
MEDENİYET

Abdullah GÖZAYDIN
GEZİCİLER, AĞAÇSEVENLER NEREDELER.?
Tüm yazıları..
Sportif Bakış

Tekin KÜÇÜKALİ
HAKSIZLIĞA KARŞI TEK YÜREK
Tüm yazıları..
İstanbul; İstanbul.!

Aslı Didari
DEĞİŞMEYEN İSTANBUL; DEĞİŞME İSTANBUL.!
Tüm yazıları..
Sosyal Bakış

Muhammet Akosman
BİZANS’DA “HAYIR” DİYOR.!.
Tüm yazıları..

Reklamlar
































Döviz Alış Satış
Dolar 1.6387 1.6466
Euro 2.1036 2.1137

    İstanbul Haber >> Manşet Haberler
  İNFOGRAFİK YAŞAM, GALERİ ARK & HÜLYA DÜZENLİ

  TRABZONLULAR SÜREYELİ MÜLTECİLER GİBİ TAŞINDI

  SAHİBİNDEN KURUMSALA KİRALIK

  TAKADEMİ TRABZON’UN FETHİNİ GÜNÜNDE KUTLUYOR

  TDF'DE ARKA BAHÇECİLİK DEVAM EDİYOR

  ATATÜRK HAVALİMANI'NIN KAPANIŞ SÜRECİ.!

  DEVLET SIRLARI ADNAN'IN ELİNE NASIL DÜŞTÜ.?

  ARDAHAN TANITIM GÜNLERİ ve SANAT SOKAĞI

  HALKIMIIZIN BAŞI SAĞ OLSUN...

  ALİ KOÇ'TAN FENERBAHÇELİLERE MEKTUP.!

  BAKAN SOYLU OFLULARDAN DESTEK İSTEDİ

  TDF BAŞKANI MUSTAFA DEMİR'E SORU ÖNERGESİ.?

  GÜRPINAR SOSYAL TESİS PROJESİ NE OLDU.?

  İLETİŞİM MEZUNLARININ PİLAV GÜNÜ GERÇEKLEŞTİ

  ARAŞT.-YAZAR İ.GÜNDAĞ KAYAOĞLU ANILDI

    HÜLYA DÜZENLİ'NİN İNFOGRAFİK YAŞAM SERGİSİ AÇILDI
HABERİ PAYLAŞ : Google'da Paylaş



HÜLYA DÜZENLİ'NİN İNFOGRAFİK YAŞAM SERGİSİ AÇILDI

Hülya Düzenli'nin 11 Ekim 2018 Perşembe ~ 06 Kasım 2018 Salı Tarihleri arasında açık olacak İnfograkik Yaşam sergisini Kadıköy, Çiftehavuzlar'da Galeri Ark'  da görebilirsiniz.


 

“DOKUNARAK ANLAMAK” GALERİ ARK’TA

Hülya Düzenli'nin Filli Boya tarafından desteklenen “İnfografik – Yaşam” sergisi sanat ve resim severlerin katılımıyla açıldı.

35 resmin yer aldığı  serginin önemli  bir özelliği görmeyenlerin renkli resim ve tabloları anlayabilmeleri ve yorumlayabilmelerini sağlayacak olan bir renk alfabesinin Hülya Düzeni tarafından patentinin alınarak hayata geçirilmesi oldu.

 


 

Engelsizlere Sergiyle Destek Oluyor…

Filli Boya’nın engelsiz yaşama katkı vizyonuyla sponsorluğunu üstlendiği, Ressam Hülya Düzenli’nin “İnfografik – Yaşam” sergisi 11 Ekim 2018 tarihinde Galeri Ark’ta açık olacak.

Sergide görme engelli bireylerin renkleri ve desenleri, oluşturulan üç boyutlu imgeler ve Renk Alfabesi yardımıyla kendi zihinlerinde canlandırabilmesine olanak sağlanıyor.

@#ÖkkeşBölükbaşı ©#MedyaGünebakış

  

Galeri Ark: Çiftehavuzlar, Cemil Topuzlu Cd. No: 49 Kadıköy, Telefon: 0216 369 49 00

Webhttp://www.galeriark.com - EPosta: info@galeriark.com

 

@#ÖkkeşBölükbaşı ©#MedyaGünebakış

Ökkeş Bölükbaşı, İstanbul –Ekim.2018 -- okkesb61@gmail.com,

http://www.medyagunebakis.com/ - okkesb@turkfreezone.com,


HÜLYA DÜZENLİ İLE RÖPORTAJ

Hedefim Aydınlık ve özgür bir ülke, eşitlikçi bir dünya için yapabileceklerime devam etmek...

03 Mayıs 2017 Çarşamba 17:26 1.9B Okunma

- Sevgili Hülya Hocam, öncelikle çok teşekkür ederim, bu değerli vaktinizi bana ayırdığınız için...

 

- Hocam bu resim yapma tutkusunu kendinizde ne zaman keşfettiniz?

- Ben çocukluk yaşlarımda hem resim, hem müzik hem el işlerine meraklı idim. Okumaya özellikle şiire özel bir ilgim vardı... Güzel şiir okuma yarışmalarına girmiş, halk dansları ile ilgilenmiştim. O yıllarda okullarda resim ve müzik derslerimiz  yapılırdı. Aslında bir Fen bölümü öğrencisi için edebiyat, psikoloji ve sosyal konulara merak biraz şaşırtıcıdır. Benim matematik ve duygusal dünya ile ilgimin birlikte olması ne kadar doğru olmuş...

 

Ortaokulda çizgi roman kahramanlarını çizerdim, bir araştırma yaptığımda ansiklopedi deki ya da kitaplardaki resimleri kopya ederdim. Yani çok yönlü ve sosyal konularla ilgili idim.

Ama sonuçta ressam olmak gibi bir hayalim yoktu.!

Sonra ağabeyim İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi’nde mimarlık okuyordu ve onun önerisi ile yetenek sınavlarına girdim. Heykeltraş olmak isterdim. Heykel ve Resim bölümlerinin sınavlarına girdim. İkisini de kazandım ve kararımı değiştirip resim bölümünü seçtim. İyi ki öyle yapmışım.

 

- Neden Resim?

- Heykel malzeme ve teknik özellikleri nedeniyle çok daha özel atölye şartları isteyen, üretilen çalışmaların depolanması, taşınması vb. özellikleri nedeniyle çok pahalı bir alan.  O nedenle heykeltraşların büyük çoğunluğu ya biblo boyutunda işler yapabiliyor ya da çoğu kez kişisel görüşlerini bağımsız olarak yansıtamadıkları, çok az sayıda teklif alabildikleri anıtlar yapabiliyor.

 

Bu güçlükler nedeniyle heykeltıraşlara olağanüstü bir saygım vardır. Sanat disiplinleri arasında bence en zor olanıdır. Soruya döneyim. Ben daha o gencecik yaşlarımda bir öğretmen ailenin çocuğu  olarak heykelin  bu zorluklarını  fark etmiştim. Her zaman resim yapabilirim. Gündüz çalışır gece üretirim, yapabilirim diye düşündüm. Öyle de oldu. Hem akademisyen olarak çalıştım, hem resim yaptım. Gün yirmi  dört  saat ben hep 30 saat olarak yaşadım.

Bence fizik yaşımla, yaşadığım yaşım ve üretim yaşım çok farklı. Hala aynı enerji ve istekle çalışmaya, üretmeye devam ediyorum.

 

- Kaç yıldır resim sizin hayatınızda?

- Bilmem, Akademiye 1975 yılında girdiğime göre profesyonel olarak o tarihten bu yana galiba biraz zaman geçmiş...

- Ressam olmak için mutlaka bir üniversiteye gitmek mi gerekiyor?

- Hayır. Güzel sanatlar okulları dışından gelen çok sanatçı var. Sanatçıların yaşamlarını incelediğimizde usta-çırak geleneğinin etkin olduğunu görüyoruz.

 

19. yüzyılın sonlarından beri serbest olarak yetişen sanatçılar çok fazla. Hatta bence katı akademik yaklaşımla yapılan eğitimler,  sanatçının yaratıcı kimliğine zarar verebilir, özgür ve özgün olmasına ket vurabilir. Ancak bu söylediklerim sanatın bilgi, beceri, disiplin ve çalışma gerektirmediği anlamına gelmesin. Her alanda olduğu gibi başarılı insan çok çalışan insandır. Öğrenme merakı ile kıvranır.

 

Bence dâhilerin birkaç temel özelliği vardır. Matematik düşünme yetilerinin yüksekliği, deneysel yaklaşımlarda ki cesaretleri, duygusal zekalarının varlığı, öteki olana ilgileri, her türlü baskı ve zorlamaya ‘rağmen’ ürettikleri ve çok ama çok çalışkan olmalarıdır. O halde sıradan bir insanında ne yapacağı bellidir. İşin sırrı bu kadar basittir!..

 

-Ressam olmak isteyen bir çok genç arkadaşımız var. Ne gibi önerileriniz olabilir?

- Yalnız ressam olmak isteyenlerin değil sanat eğitimi almak isteyen herkesin ne yapması gerektiği, biraz önce konuştuklarımızda saklı. Ancak şunları eklemek isterim. Eğer sanat alanına girmek istiyorsanız önce şunu kabul etmelisiniz. Yaygın kanının aksine çok ama çok çalışmalısınız.  Her türlü zorluğu aşma direncine sahip olmalısınız.

 

Çünkü bir sanatçı bir ürün ortaya koyduğu zaman; her toplumsal kesimden, her meslek grubundan, her yaştan, her gelirden, her kültürden, her psikolojiden insanı ilgilendiren bir şey ortaya koymuştur. Yaptıkları bilindik, alışık olunan bir dilden olmayabilir. Ortak kabullere, beğenilere aykırı olabilir. Yapıtın dili sert ve acımasız ya da zarif ve naif olabilir.

 

Sanatçı son derece kişisel ya da toplumsal bir söz üretebilir.  Bu yaklaşımların ve yapıtların  tüm toplum kesimlerinde hatta toplumlarda beğeni alması olanaksızdır.

Hatta genellikle tam tersi olur. Bu durum uzun sürebilir, bir ömür geçebilir. Sanatçı tüm bu süreçte direncini korumak zorundadır. Sanat ‘rağmen’ yapılan bir iştir.  Genç sanatçı dostlarıma, üretmenin keyfi ile direnmenin onurunu taşıyacaklarını unutmamalarını tavsiye ederim... 

 

- Hangi sanat akımı sizi daha çok cezbediyor?

- Ben 1941 de Nazım Hikmet’in ünlü ‘20. Asra Dair’ şiirinde söylediği gibi düşünüyorum. ... Hayır, kendi asrım beni  korkutmuyor ben kaçak değilim. Asrım sefil, asrım yüz kızartıcı, asrım cesur, büyük ve kahraman. Dünyaya erken geldim  diye kahretmedim hiçbir zaman. 

 

Ben yirminci asırlıyım ve bununla övünüyorum. Bana yeter yirminci asırda olmak, bulunduğum safta olmak bizim tarafta olmak. ... diyor Nazım. 

Ben de 21. yüzyılda aynen böyle düşünüyorum  o nedenle  tüm zamanlar ve çağımızın akımlarının cazibesine kapılmadım. Ben yapıtların cazibesine, yapıtın plastiğine, yapıtın  felsefesine, sanatçının duruşuna kapıldım. O kadar çoklar ki hangisini söyleyeyim. 

 

Memleketimin kokusu Hitit eserlerini, İskender Lahtini, San Francesco’nun Hayatını anlattığı freskleri ile Giotto di Bondone’yi, La Gioconda ile Leonardo’yu, Atina Mektebi ile Raffaello’yu, Judith ve Halofernes ile Artemisia Gentileschi’yi, otoportreleri ile Rembrandt’ı, Suda Nilüferleri ile Monet’yi, Guernica ile Picasso’yu, mavi resimleri ile Yves Klein’ı, Ulay’la karşılıklı duruşu ile Maria Abromoviç’i, sayabilirim...

 

- Türkiyede sayılı ressamlar arasındasınız.Kendinizi farklı görüyor musunuz?

- Evet kendimi  farklı görüyorum.  Ben kişisel  söylemimin  peşindeyim ve bunu yapabildiğimi düşünüyorum.  Sanatın özellikle resim ve heykel gibi alanların  temel  özelliği  olan; ‘individuel olma / kendine özgü olma’ durumu ile ilgiliyim. Ben ancak bana ait olanı paylaşabilir. Bana ait olanı içimden çıkarabildim ise ne mutlu...

 

- Resim yapmanın size vermiş olduğu etki nedir? 

Ne hissediyorsunuz resim yaparken?

- Öncelikle ben ne söylemek, nasıl düşündüğümü iletmek ve ne ile ilgilenmek istiyorsam ona dair işler yapabiliyorum, çok ama çok büyük bir şanstır bu.!.. Ben kendimi şanslı hissediyorum. Üretirken ne hissettiğime gelince sancı çekiyorum. Çünkü kafanızda olanla elinizden çıkan hemen örtüşmezler. Bu örtüşmeyi gerçekleştirdiğinizde ise yeni bir sancı başlamıştır bile... Sanatçılar, denizciler gibidir. Bir karaya ulaşmak için çok fırtına atlatır. Karaya vardıklarında ise tekrar ve bir an önce denize açılmayı isterler...

 

- Resim yapmaya başlamadan önce herhangi bir ön hazırlık, araştırma yapıyor musunuz?

- Evet genellikle önce bir araştırma sonra ön hazırlık, eskizler yaparım.

 

- Resimlerinizin konuları oluyor mu?

- Konu demeyelim de bir içerikleri oluyor diyelim. Her içerik beni yeni bir plastik anlatıma hatta bazen yeni ve farklı tekniklere götürür.

 

 - Resimlerinizde kullandığınız boyaları neye göre seçiyorsunuz?

- Doğrusu yapacağım çalışmanın durumuna göre farklı  özelliklerde boyalar kullanıyorum. Yalnız akrilik ile ilişkim uzak artık. Bir dönem bu malzemeyi kullandım fakat zaman  geçince resimlerde değişimler gözlemledim bu nedenle bugün akrilik kullanmıyorum. Ancak o zamandan bu zamana bu malzemenin özellikleri ve kalitesinde gelişimler oldu. Bazen alt katmanlarda akrilik kullanıyorum.

- Ruh halinizi resimlerinize yansıtıyor musunuz?

- Bunu bilemem ancak resim  doğrudan doğruya  bir kişiliğin  yaklaşımı hatta yansıması olduğuna göre psikolojim mutlaka 

yansıyordur. 

Yalnız bunun ben ne kadar farkındayım. Hiç farkında değilim.  Genele ya da dönemsel durumlara yansıyordur evet, belki o ana dair psikolojik etkiler de yansıyordur...  

- Aşkın resmini nasıl yapardınız?

- Aşkın resmini yapabilirim. Sanatçılar büyük bir aşkla üretirler. Her yapıt aşk kokar...

- Birazda sergilerinizden bahseder misiniz?

- 1992-94  arasında  müzik ile  ilgili resimler yapmıştım.  Mussorsgky’nin ‘Bir Sergiden Tablolar’ adlı süiti Victor Hartmann’ın resimleri üzerine yapılmış, ben de bu  müzik  için resimler yapmıştım. 

Sergiye gelenlere bir kaset veriyordum müziği dinleyerek sergiyi geziyorlardı. Bu sergiyi Türkiye’yi temsilen Rusya’da da açmıştım.  

Bu yıl İstanbul Müzik Festivali’nde piyanist Michael Rudy  aynı müzik ve repertuvarında yer alan diğer eserlerin icrası sırasında Kandinsky ve Chagall resimlerinden oluşan bir digital gösterim yapacak. Ben de 31 Mayıs’ta bu konuda bir konuşma yapacağım. 1992 de başlayan macera devam ediyor. O yıllarda müzik-resim bağlantılı performanslarda yapmıştım. Sonra Hitit kültürü ve sanatı ile ilgili çalışmalar ve sergiler yaptım. Gen-etik başlıklı sergiden itibaren, genetik ve GDO konularını tartışan işler yaptım. Toplumu derinden ilgilendiren, bu büyük bilimsel sonuçlara ne kadar hazır olduğumuza dair bir uyaran, sorular soran olmak istedim. Özellikle hukuğun bu konularda geriden geldiğini düşünüyorum. Aslında ben her zaman eşitlik, hak, adalet, toplumsal duyarlılıklarla ilgili işler yaptım. ‘Ortak BirAcı’ sergisi Gölcük ve Fukuşima depremlerine dairdi ve iki uygarlığın kendi plastik dillerini temel alıyordu. ‘Çocuk Kadın’ okuyamamış, geri bırakılmış, sömürü düzeni ve feodalitenin baskılarını sorgulayamayan kız çocukları hakkında idi. Son sergi ‘Dokunarak Bakmak’ körlük hakkında. Rengi dokunarak algılama üzerinden yeni bir dil oluşturduğumu söylüyorlar. Yepyeni bir çalışma. Her rengi farklı kabarık çizgisel kodlarla tanımladım. Umarım uluslararası bir dil olarak kabulünü gerçekleştireceğiz. Bir ekiple fikir haklarını alarak gündelik yaşamda kullanımına yönelik çalışmalar yapıyoruz. Şu anda kafamda başka projelerde var. Zihnimi durdurabilirsem birde‘tembellik sergisi’ açmak istiyorum.

- Resimleriniz satıldığında ne hissediyorsunuz?

- Resimlerin satışına resimlerin doğumu diyorum. Artık onlar kendi evlerine gittiler ve orada yaşamaya başladılar. Çok güzel hepsi evlerini bulmalılar.

- Sergi açmak kolay oluyor mu?

- Hayır. Bizim birçok zorluğumuz var. Sanatçı, galerici ve alıcı üçgeninin bermuda şeytan üçgeni halleri oluyor bazen. Yüksek egolu alanlar ve hassasiyet ve bilgi, görgü gerektiren alanların zorlukları işte...

- Sergi açtığınızda Devlet herhangi bir maddi manevi destekte bulunuyor mu?

- Hayır ancak Devletin desteğinin olması ile ilgili pek çok çalışma yapılıyor ve bazı küçük ilerlemeler kaydedildi ancak hükümetlerin desteği oluyor mu? diye sormalıyız.  Sanatçıların yaşamsal gereksinimleri, üretim şartları, nitelik, koruma ve tanıtımda neler yapılmalı, vb. konularında kulaklar genellikle sağır, gözler kör, akıllar tutulmuş... Daha hiçbir olumlu desteklerini görmedim,hani bir söz vardır: ‘köstek olmasınlar yeter...’

- Ressamların Türkiye de iyi para kazandığını düşünüyor musunuz? - Hayır. - Ressam olmasaydınız ne olurdunuz?

- Ben reenkarnasyon varsa birçok kez dünyaya gelmek istiyorum, daha doyamadım. Multi disipliner baktığım için başka birkaç disiplinde de yer almak isterdim. Örneğin heykeltraş olmak, dansçı olmak, bilim insanı olmak ve felsefeci olmak isterdim...

- Şimdi Hülya Düzenli ne yapıyor?

- Ders veriyor, konferans veriyor, sanat konuşuyor, sanat üretiyor ve yakında babaanne oluyor...

- Hedefleriniz var mı?

- Aydınlık ve özgür bir ülke, eşitlikçi bir dünya için yapabileceklerime devam etmek...

- Hayallerinizin peşinden koşar mısınız?

- Hayalperest miyim? Evet. Hayallerimden peşinden koşar mıyım’ bazen. - Ev işleri ile aranız nasıl?

- Harika. Ben iş yapmayı severim. Ev işleri ile aram gayet iyidir. Bazen düşünsel olarak rahatlamama yardım eder...

- Aşk mı? Mantık mı ?

-Galiba ikisi de... - Aile kavramı sizin için ne ifade ediyor?

- Aile benim için çok önemlidir. Aslında süreli tüm ilişkilere olağanüstü bir hayranlığım vardır. Hani ‘40 yıllık arkadaşım’ dersin ya... Şöyle dolu dolu, güvenli, sevgi dolu, dimdik durarak ’40 yıllık arkadaş, kırk yıllık sevda’ ... Harika değil mi? Aile bu bağlamda çok önemlidir. Korumak ve kollamak isterim...

- Arkadaş seçimlerinizi neye göre yapıyorsunuz?

- Ben seçmiyorum hayat seçiyor. Karşılaşıyoruz sürdürebilirsek sürüyor. 

- Teşekkür ederim hocam.

- Bu söyleşi benim içinde çok güzel geçti. Hem sen tasarım alanında üretim yaparak, hoca Hülya Düzenli olarak  bana  gurur veriyorsun. Ben de sana çalışmalarında başarılar dilerim.  Tüm sanatseverlere, sanatçılara, sanat kurumlarına ve gazetenizin okurlarına saygılarımla...

Önce Vatan Gazetesi

 

 

@#ÖkkeşBölükbaşı ©#MedyaGünebakış

Ökkeş Bölükbaşı, İstanbul –Ekim.2018 -- okkesb61@gmail.com,

http://www.medyagunebakis.com/ - okkesb@turkfreezone.com,

 

 

İNFOGRAFİK YAŞAM, GALERİ ARK & HÜLYA DÜZENLİ

Tarihler: 11 Ekim 2018 Perşembe ~ 06 Kasım 2018 Salı

Yer: Galeri Ark --- Saat: 17.39 - 20.00

Adres: Çiftehavuzlar, Cemil Topuzlu Cd. No: 49 Kadıköy,

Telefon: 0216 369 49 00

Webhttp://www.galeriark.com - EPosta: info@galeriark.com

 

“DOKUNARAK ANLAMAK” GALERİ ARK’TA

Filli Boya, Engelsizlere Sergiyle Destek Oluyor…

Filli Boya’nın engelsiz yaşama katkı vizyonuyla sponsorluğunu üstlendiği, Ressam Hülya Düzenli’nin “İnfografik – Yaşam” sergisi 11 Ekim 2018 tarihinde Galeri Ark’ta açılıyor. Davetlisiniz...

http://www.medyagunebakis.com/haber_detay.asp?id=10117&hadi=İNFOGRAFİK YAŞAM, GALERİ ARK & HÜLYA DÜZENLİ &menuno=43

Sergide görme engelli bireylerin renkleri ve desenleri, oluşturulan üç boyutlu imgeler ve Renk Alfabesi yardımıyla kendi zihinlerinde canlandırabilmesine olanak sağlanıyor.

@#ÖkkeşBölükbaşı ©#MedyaGünebakış

 

Kaliteli ürünleri ve sınırsız renk seçenekleriyle yaşam alanlarında estetik standartları yükselten Filli Boya, renkleri ve renk etkisini kullanarak insan hayatına değer veren projeleri hayata geçirmeye devam ediyor.

Filli Boya, son dönemde ülkemizin psikolog desteği ile hazırlanmış ilk renk koleksiyonları olan;renklerin çocuk psikolojisi ve gelişimi üzerindeki etkilerini anlatan ve önerilerde bulunan “Çocuklarda Renk Etkisi” ve eğitimdeki verimliliği artırmak amacıyla renklerin dikkat ve öğrenme üzerindeki etkisini ortaya koyan “Okullarda Renk Etkisi” projelerini hayata geçirmişti.

Renklerin hem fiziki hem ruhsal etkileri üzerine çalışmalar yapan Filli Boya, bu kez rengin sanatla olan ilişkisini yine duyarlı bir yaklaşımla ele alıyor.

Filli Boya; 11 Ekim 2018 tarihinde açılacak görme engellilerin, renkleri resim sanatı ve renk alfabesiyle algılamasını sağlayan ressam Hülya Düzenli’nin İnfografik-Yaşam resim sergisinin sponsorluğunu üstlendi. Görme engellilerin renkleri algılamasına imkan veren özel resim çalışmalarından oluşan sergi, görme engelli olmayı yalnız fiziksel olarak değil kavramsal olarak da ele alıyor.

Filli Boya’nın görme engelli olma ve renk algısı üzerine ressam Hülya Düzenli ile birlikte geliştirdiği İnfografik – Yaşam resim sergisi 06 Kasım 2018 tarihine kadar Galeri Ark’ta “dokunarak anlamak” isteyen sanatseverleri bekliyor.

Sanatçı Hülya Düzenli bu özel resim sergisi ile ilgili olarak; “Yaşam insanoğlu için bir ödül gibidir. Bu değerli ödül, tüm zamanlar için kısa, insanın ömrü için uzundur. Kelebek gibidir hayatımız.Anlatım biçimi grafikleri yaşamımızın vazgeçilmezleri oldular. Kızdın mı, beğendin mi, anlamadın mı, sorun mu var, hayret mi ettin, üzüldün mü, uzakta mısın… Bir konuda bilgilenmek mi istiyorsun hemen bir şema iki çizim belki üç kelime işte oldu da bitti…

Kolaycılıkla, derinlik arasındaki uçurumun alabildiğine açıldığı bir çağda yaşıyoruz. Bir kelebek kadar kısa yaşayacak olsak da yaşam; üç beş emoji ile birkaç boya darbesiyle geçmiyor.Kelebeğin onuruna yakışan; körleşmeden okuyarak, duyarak, koklayarak, dokunarak ve hissederek yaşamaktır.”

Hülya Düzenli.?

Sanatçı Hülya Düzenli; Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Resim ana sanat dalı, Adnan Çoker atölyesi mezunudur. 1980’den beri “İstasyon Sanat Akademisi Resim ve Grafik Bölümleri” başkanlığını yapmaktadır. Dünya müzelerinde canlı olarak sanat tarihi anlatmakta, sergi düzenlemekte, konferanslar vermektedir.

GALERİ ARK – 0216 369 49 00

Çiftehavuzlar, Kaya Apt. No: 49 Kadıköy İstanbul

 

@#ÖkkeşBölükbaşı ©#MedyaGünebakış

Ökkeş Bölükbaşı, İstanbul –Eylül.2018 -- okkesb61@gmail.com,

http://www.medyagunebakis.com/ - okkesb@turkfreezone.com, 

    Diğer Haberler
  • İNFOGRAFİK YAŞAM, GALERİ ARK & HÜLYA DÜZENLİ
  • TRABZONLULAR SÜREYELİ MÜLTECİLER GİBİ TAŞINDI
  • SAHİBİNDEN KURUMSALA KİRALIK
  • TAKADEMİ TRABZON’UN FETHİNİ GÜNÜNDE KUTLUYOR
  • TDF'DE ARKA BAHÇECİLİK DEVAM EDİYOR
  • ATATÜRK HAVALİMANI'NIN KAPANIŞ SÜRECİ.!
  • DEVLET SIRLARI ADNAN'IN ELİNE NASIL DÜŞTÜ.?
  • ARDAHAN TANITIM GÜNLERİ ve SANAT SOKAĞI
  • HALKIMIIZIN BAŞI SAĞ OLSUN...
  • ALİ KOÇ'TAN FENERBAHÇELİLERE MEKTUP.!






























  • Editörden

    TRABZONLULAR BİRLEŞİNİZ

    Trabzonlular Birleşiniz. Trabzonlu İşadamları, İşkadınları, Çalışanlar, Genç Kızlar-Erkekler, Okuyan çocuklar Birlik ve Bütünlüğü Sağlamak Sizin Ellerinizde..!
    Devamı..
    Son Dakika
      - HÜLYA DÜZENLİ'NİN İNFOGRA
      - İNFOGRAFİK YAŞAM, GALERİ
      - TRABZONLULAR SÜREYELİ MÜL
      - SAHİBİNDEN KURUMSALA KİRA
      - TAKADEMİ TRABZON’UN FETHİ
      - TDF'DE ARKA BAHÇECİLİK DE
      - ATATÜRK HAVALİMANI'NIN KA
      - DEVLET SIRLARI ADNAN'IN E
      - ARDAHAN TANITIM GÜNLERİ v
      - HALKIMIIZIN BAŞI SAĞ OLSU
      - ALİ KOÇ'TAN FENERBAHÇELİ
      - BAKAN SOYLU OFLULARDAN DE
      - TDF BAŞKANI MUSTAFA DEMİR
      - GÜRPINAR SOSYAL TESİS PRO
      - İLETİŞİM MEZUNLARININ PİL
      - ARAŞT.-YAZAR İ.GÜNDAĞ KAY
      - TÜM MARMARA İLETİŞİM MEZU
      - ÖDEMİŞ KEBABINA DOYULAMAD
      - 1.Mayıs kutlamaları; 1.Ma
      - SEDEFKÂRLAR KARMA SERGİSİ


    Günün Sözü

    HÜKÜMETLERİN İCRAATI MENFİ OLUP DA MİLLET İTİRAZ ETMEZ VE İKTİDARI DÜŞÜRMEZSE BÜTÜN KUSUR VE KABAHATLERE KATILMIŞ DEMEKTİR.

    M.K. ATATÜRK


    Anket
    KÜRESEL EKONOMİK KRİZ
    TEĞET GEÇTİ
    DELDİ GEÇMEDİ





    Reklamlar














































     



    © 2009 Bu Site Ökkeş BÖLÜKBAŞI tarafından hazırlanmakta ve yayınlanmaktadır.
    Her hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.