28.09.2021
 
 
Kategoriler
   Güncel Haber
   İstanbul Haber
   Dünya Haber
   Trabzon-K.Maraş
   Eğitim-Kültür-Sanat
   Siyaset-Politika
   Çevre-Doğa-Turizm
   Sosyal Yaşam
   Söyleşi - Araştırma
   Sağlık-Gıda-Tarım
   Sinema-Tiyatro-Dizi-Film
   Konuk Yazarlar
   Ekonomik Bakış
   Hukuksal Bakış
   Magazin-Aktüel
   Reklam-İlan-Satış
   Bilim-Teknoloji-Zirve
   Sosyal Bakış
   Toplumsal Bakış
   Tarihsel Bakış
   Müzik Magazin
   Medyatik.Bakış
   Cevap Hakkı
   Black Sea
   Spor-Golf-Tenis-Boks
   Arşiv

Yazarlar
Bizden.Size

Ökkeş BÖLÜKBAŞI
KANAL İSTANBUL & ECUNEMOPOLİS
Tüm yazıları..
DOĞAMIZ

Mikdat KADIOĞLU
BULUTLAR
Tüm yazıları..
Hatıralarım

Nuran NUHOĞLU
HEPİMİZ KERKENEZİZ
Tüm yazıları..
Eko-Bakış

Abdurrahman YILDIRIM
Trabzon Turistik Merkez Olur mu.?
Tüm yazıları..
Uzay.Bakış

Musa ALİOĞLU
TRABZON HAVALİMANI
Tüm yazıları..
Tarihten Bir Yaprak

Mahiye MORGÜL
PİSAGOR 8.SINIFTA BÖYLE ÖĞRETİLİYORSA.!
Tüm yazıları..
Hukuksal Bakış

Av. Cemil CAN
KILIÇDAROĞLU’NUN MUHTEREM EFENDİSİ.!
Tüm yazıları..
Eğitim Kültür Sanat

Emel Vildan Düzenli
TRT - Te. Re. Te. - TRT - Te. Re. Te. - TRT
Tüm yazıları..
68 DENİZ 68

Selçuk Şahin POLAT
68'LİLER VE DOSTLARI.! BASIN VE KAMUOYUNA
Tüm yazıları..
Sosyal Bakış

Fatih BACAK
TMTF 2018-2019 ALİ ABALI PLAYOF MÜSABAKALARI
Tüm yazıları..
Geçmişten Günümüze

Hüseyin IRMAK
CUMHURİYET’E HEP DESTEK, TAM DESTEK
Tüm yazıları..
MEDENİYET

Abdullah GÖZAYDIN
GEZİCİLER, AĞAÇSEVENLER NEREDELER.?
Tüm yazıları..
Sportif Bakış

Tekin KÜÇÜKALİ
HAKSIZLIĞA KARŞI TEK YÜREK
Tüm yazıları..
İstanbul; İstanbul.!

Aslı Didari
DEĞİŞMEYEN İSTANBUL; DEĞİŞME İSTANBUL.!
Tüm yazıları..
Sosyal Bakış

Muhammet Akosman
BİZANS’DA “HAYIR” DİYOR.!.
Tüm yazıları..
Geçerken Uğradım

Prof. Dr. Özler Aykan
GEÇERKEN UĞRADIM; Özler Aykan Röportajı
Tüm yazıları..

Reklamlar




























Döviz Alış Satış
Dolar 1.6387 1.6466
Euro 2.1036 2.1137

    Trabzon-K.Maraş >> Manşet Haberler
  MAVİ ÇIĞLIK; BAKRAÇ SANAT GALERİSİNDE.!

  BÜYÜK SORUNUMUZ*RİCANİA SİMULANS**VAMPİR KELEBEK*

  FAROZ; MAHALLENİN ÖTESİNDE BİR KÜLTÜR.!

  3.KAHRAMANMARAŞ TANITIM GÜNLERİ ANKARA'DA

  TDF'DA SAYGISIZLIK ve HUKUKSUZLUK DEVAM

  HÜSEYİN AYAZ; TEHDİTLERE HODRİ MEYDAN DEDİ.!

  TOLGADIRLILAR TÜRKMEN TOYU YAPILDI

  TRABZON’UN FETİH TARİHİ 15.Ağustos.1461, PAZAR

  MARAŞLININ MARAŞLICASI.!

  TRABZON'DA FINDIK FABRİKASI KAPATILDI.!

  KAN VERİN, CAN VERİN, SEVAP KAZANIN

  KARADENİZDE BİR HAYAL GERÇEK OLDU

  TRABZON NASIL BU HALE DÜŞTÜ.?

  TLYD GELENEKSEL İFTARI GERÇEKLEŞTİRİLDİ

  HÜSEYİN AYAZ’DAN NURETTİN TURAN'A SON ÇAĞRI.!

    YAŞAR BEDRİYE BAŞSAĞLIĞI
HABERİ PAYLAŞ : Google'da Paylaş



YAŞAR BEDRİYE BAŞSAĞLIĞI

Mor taka dergisi editörü,

Şair ressam Yaşar Bedri Özdemir'in

Annesi vefat etmiştir.

Merhumeye Allah'tan rahmet,

Yaşar ağabeye ve akrabalarına sabırlar…

Haber:Said Ercan

Sekiyor kelimeler..! Yolunu kaybetmiş kum

Yosun tutmuştu yıldızlar serin sularda

Hangi hayal ürpertir ruhumuzu.? Kendimizdik

Ölüme dair kıssa… Yolunu kaybetmiş ada.

babil'i beş gece / yaşar bedri

 

http://www.medyagunebakis.com/ - http://www.tdfajans.com/

TDFAJANS – Toplum Dinamikleri Fikir Ajansı

Sosyal, Kültürel, Ticari, Eğitim ve Sanatsal Alanlarda;

Düşünce Üretimi. Paylaşımı. Toplum Yararına kullanımı.

Bilgi Sahibi Olunmadan Fikir Sahibi Olunamaz.! Olunsa olunsa;

Ancak Başkalarının Fikirlerini Tekrarlayan Papağan Olunur.

 

  

YAŞAR BEDRİ

Şubat 1956 da Trabzon, Akçaabat Akçaköy Pınarbaşı Mahallesinde doğduğu rivayet edilir.

Cumhuriyet, İlk ve Ortaokulu, Trabzon Lisesi, Fatih Eğitim Enstitüsü, Türkçe bölümünü (1980) bitirdi. Okullu yıllarında  gazeteci, gündelikçi, çaycı, marangoz, mücellit, bazen de öğrenci oldu.

Nakkaş ve ressam olan Yaşar Bedri, 16 kişisel resim sergisi açtı. Açık hava ve karma resim sergilerine katıldı. Büyük boyutlu portre, poster, dekoratif duvar resimleri yaptı, ellinin üzerinde caminin kalemişi-hat çalışmaları ile sürdü görsel yolculuğu.

Hizmet, Türk Sesi, Olay gazetelerinde sanat sayfası yönetti. Fıkra, günlük, eleştiri yazıları yazdı. Trabzon'da yayınlanan Ezgi, Çıkın, Dinç Adımlar sanat-edebiyat dergilerine ilk kan nakli ve sürdürüm, Yakın Kültür, Gelecek, Ada dergilerine bir kaç ünite serum...

MOR TAKA Şiir ve Kent Kültürü Dergisini çıkarıyor. Ocak 2009'da, Görsel İmge levhalarını yayınladı.

Ülkeyi  motosikletiyle uzun yıllar gezdi, fotoğrafladı. Gezi günlüklerini 'Motosiklet Dünyası, Rasim Aydın' dergilerinde yayınladı.

Trabzon'da reklâmcı. Fotoğraf çekiyor. Motosikletiyle avarelik yapıyor.

Evli ve dört çocuk babasıdır.

KAZANIMLARI: (1996) Kodak, "Yarım elma" renkli baskı dalı fotoğraf mansiyonu,( 2000 )'Cabülka' ile Tuzla Belediyesi Roman 1.liği, (2004) Ömer Seyfettin hikâye üçüncülüğü, ( 2005) Ümraniye hikaye 1.liği, ( 2005 Tanpınar/ Bursa'da Zaman çalışmasıyla) Homeros Şiir İncelemesi Jüri Özel Ödülü .

YAŞAR BEDRİ'NİN YAYIMLANMIŞ KİTAPLARI

Ş i i r - Bağıracağım, (1975) - Azât Ettim Yürek Seni, (1978)

İdris, (1980,1984, 1997) -Adını Koyamadığım, (İdris'le beraber, 1984, 1997)

Bâbil'i Beş Geçe, (1992, 1997) - Yoksul, Derviş ve Uzakta, (1994)

Ölüm Dağlara Oğul Bırakınca, (1996) -Mu'tedil Bir Siyamlı, (1999)

Âh Minyatürleri, (2004) - Yitik Kalyon, (2005) - Tenha,(2008)

Anlatı - Sızıdır Beyoğlu İbranîce yazılsa da, (1994)

Hiç, (2007) - Ressamın Güncesi (2008)

Roman - Cabülka, Yolcu ile Derviş Meseli, (2004)

Şehrengiz - Trabzon'96, (1996)

Albüm - Fotoğraflarla Trabzon, (2006)

http://www.medyagunebakis.com/ - http://www.tdfajans.com/

TDFAJANS – Toplum Dinamikleri Fikir Ajansı

Sosyal, Kültürel, Ticari, Eğitim ve Sanatsal Alanlarda;

Düşünce Üretimi. Paylaşımı. Toplum Yararına kullanımı.

Bilgi Sahibi Olunmadan Fikir Sahibi Olunamaz.! Olunsa olunsa;

Ancak Başkalarının Fikirlerini Tekrarlayan Papağan Olunur.

 

OYUN OLA, YAŞAR BEDRİ’ DEN

Aime Cesaire göre; "Poetik bilginin temelinde, evrene ve insana ait bütün güçlerin şaşırtıcı akışkanlığı vardır." 

Yazının ve fotoğrafın bulunuşu putperest naiflikten, modern metinperestliğe evirilmenin ve sonucu olarak kavramsalın da tetikleyicisi addedilir.

19.yy'ın bu görsel saptaması ile 'tarihin de sonunu' hazırladığı iddia edilirken; Marx da, Hegel de şiirin ilkel toplumlarda geliştiğini, burjuva ve sanayi toplumlarında eksiltiye, zaafa uğrayacağını söyler. 

Naif  bir plato zihinde dahi kurulamıyorsa, burjuvazi ve refah; huzuru ve şiiri zorlayacaksa, yeni bir dilin kurulması zorunlu (mu)ydu. Bilincin kurgulayacağı, yapacağı daha üst bir dili aramak gerekliydi belki.

Şiirin sezdirme gücü ve bıraktığı izlek, hızla sanallaşan modern yaşamın pratiklerinde çok rahat karşılığını bulmakta zorlanıyor artık.

Bu müşkül iki kuşak sonra çok daha net gözlemlenebilecektir hiç kuşkusuz.

Büyüsel kurgular, kendi görsel dinamiklerini estetize ederken yeni bir dile dönüştürülmeyi de öngörüyor / öngörecektir.  Tarihsel süreç olarak bizden önce gelenlerin 'sonucu', bizden sonra geleceklerin 'nedeni' olan, bu nedenselliğin; anaforunu 'şey' lerin ışık oyunu, 'şey'lerin diyalektiği ile varsıllaşan tabletler olarak açığa çıkması yeni zamanın zorunluluğuydu. 

Görüngü, insan zihninde dalan, dışarıdaki eylemlerin ve çatışmaların bezenip soyuttan somuta imge katsayısını yükselten tabletlerdir. Kodlanan semboller levha olan bilinçte kutsanır ve varsıllaşır. 

Sözün kifayetsiz kaldığı anlar olur.

Reddiye ve eleştirinin, yeni malzemelerle kurduğu imagination, alımlama estetiğini de yükseltir.

Manifestizmin imkânsızlığını söylemiş olmama rağmen, hâlâ söylenecek yeni şeylerin olabilme ihtimalini de zorluyor olmak, hiç şüphesiz aklı ve tekâmülü yok sayamayacağımızın da göstergesidir. 

Gerekçem; dünyada her şeyin söylenmiş olduğu aforizması, konuşmaktan yorulan insanın yazıyı icat etmesiyle başlayan süreç… Aşırı bireyselleşme, sanalda çoğaltılan sıradanlık, etiksizlik ve tepkiler ve modern zamanların evirdiği bireyi gözden çıkarma sorunsallarıydı.

Yıkımı hızlandıran bu unsurlar aynı zamanda aklın karşı durma / direnme nedenseli olarak yeni şeyler üretme enerjisi değil miydi.?

Çoğaltılan, çoğaldıkça kendini tekrarlayan şiirin ne kadar zorlanırsa zorlansın, 'kendi kendine' liği rehavetini sürdürmeyip, yeni 'iş'lerin farklı alanlar, yeni yörüngeler araması kaçınılmazdı. Maruzatlarından azat olmak isteyenlerin, ışığa, biraz daha ışığa kavuşma özlemi, dokunabilme, kitabilikten kurtarabilme keyifli bir dönüştürme süreciydi.

Oyunlar; bedenin ve ruhun rollerden ve maskelerden arındırılmış  halleri ise;  Sanatın çok ciddi bir oyun olduğunu düşünüyorum.

Oyun ola.!

 

http://www.medyagunebakis.com/ - http://www.tdfajans.com/

TDFAJANS – Toplum Dinamikleri Fikir Ajansı

Sosyal, Kültürel, Ticari, Eğitim ve Sanatsal Alanlarda;

Düşünce Üretimi. Paylaşımı. Toplum Yararına kullanımı.

Bilgi Sahibi Olunmadan Fikir Sahibi Olunamaz.! Olunsa olunsa;

Ancak Başkalarının Fikirlerini Tekrarlayan Papağan Olunur.

 

    Diğer Haberler
  • MAVİ ÇIĞLIK; BAKRAÇ SANAT GALERİSİNDE.!
  • BÜYÜK SORUNUMUZ*RİCANİA SİMULANS**VAMPİR KELEBEK*
  • FAROZ; MAHALLENİN ÖTESİNDE BİR KÜLTÜR.!
  • 3.KAHRAMANMARAŞ TANITIM GÜNLERİ ANKARA'DA
  • TDF'DA SAYGISIZLIK ve HUKUKSUZLUK DEVAM
  • HÜSEYİN AYAZ; TEHDİTLERE HODRİ MEYDAN DEDİ.!
  • TOLGADIRLILAR TÜRKMEN TOYU YAPILDI
  • TRABZON’UN FETİH TARİHİ 15.Ağustos.1461, PAZAR
  • MARAŞLININ MARAŞLICASI.!
  • TRABZON'DA FINDIK FABRİKASI KAPATILDI.!




























  • Editörden

    TRABZONLULAR BİRLEŞİNİZ

    Trabzonlular Birleşiniz. Trabzonlu İşadamları, İşkadınları, Çalışanlar, Genç Kızlar-Erkekler, Okuyan çocuklar Birlik ve Bütünlüğü Sağlamak Sizin Ellerinizde..!
    Devamı..
    Son Dakika
      - MAVİ ÇIĞLIK; BAKRAÇ SANAT
      - BÜYÜK SORUNUMUZ*RİCANİA S
      - FAROZ; MAHALLENİN ÖTESİND
      - 3.KAHRAMANMARAŞ TANITIM G
      - TDF'DA SAYGISIZLIK ve HUK
      - HÜSEYİN AYAZ; TEHDİTLERE
      - TOLGADIRLILAR TÜRKMEN TOY
      - TRABZON’UN FETİH TARİHİ 1
      - MARAŞLININ MARAŞLICASI.!
      - TRABZON'DA FINDIK FABRİKA
      - KAN VERİN, CAN VERİN, SEV
      - KARADENİZDE BİR HAYAL GER
      - TRABZON NASIL BU HALE DÜŞ
      - TLYD GELENEKSEL İFTARI GE
      - HÜSEYİN AYAZ’DAN NURETTİ
      - SARAL; DEMİR'İ KURTARABİL
      - TDF GENEL KURULA GİDERKEN
      - TRABZONSPOR'UN YENİ BAŞKA
      - DÜNYA TRABZONLULAR GÜNÜ İ
      - K.MARAŞLI YİĞİTCAN APPLE'


    Günün Sözü

    HÜKÜMETLERİN İCRAATI MENFİ OLUP DA MİLLET İTİRAZ ETMEZ VE İKTİDARI DÜŞÜRMEZSE BÜTÜN KUSUR VE KABAHATLERE KATILMIŞ DEMEKTİR.

    M.K. ATATÜRK


    Anket
    KÜRESEL EKONOMİK KRİZ
    TEĞET GEÇTİ
    DELDİ GEÇMEDİ





    Reklamlar














































     



    © 2009 Bu Site Ökkeş BÖLÜKBAŞI tarafından hazırlanmakta ve yayınlanmaktadır.
    Her hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.