30.09.2020
 
 
Kategoriler
   Güncel Haber
   İstanbul Haber
   Dünya Haber
   Trabzon-K.Maraş
   Eğitim-Kültür-Sanat
   Siyaset-Politika
   Çevre-Doğa-Turizm
   Sosyal Yaşam
   Söyleşi - Araştırma
   Sağlık-Gıda-Tarım
   Sinema-Tiyatro-Dizi-Film
   Konuk Yazarlar
   Ekonomik Bakış
   Hukuksal Bakış
   Magazin-Aktüel
   Reklam-İlan-Satış
   Bilim-Teknoloji-Zirve
   Sosyal Bakış
   Toplumsal Bakış
   Tarihsel Bakış
   Müzik Magazin
   Medyatik.Bakış
   Cevap Hakkı
   Black Sea
   Spor-Golf-Tenis-Boks
   Arşiv

Yazarlar
Bizden.Size

Ökkeş BÖLÜKBAŞI
MUZAFFER İLHAN ERDOST SONSUZLUĞA UĞURLANDI
Tüm yazıları..
DOĞAMIZ

Mikdat KADIOĞLU
BULUTLAR
Tüm yazıları..
Hatıralarım

Nuran NUHOĞLU
HEPİMİZ KERKENEZİZ
Tüm yazıları..
Eko-Bakış

Abdurrahman YILDIRIM
Trabzon Turistik Merkez Olur mu.?
Tüm yazıları..
Uzay.Bakış

Musa ALİOĞLU
TRABZON HAVALİMANI
Tüm yazıları..
Tarihten Bir Yaprak

Mahiye MORGÜL
MATEMATİK KİTABINDA ATATÜRK’E SALDIRILAR
Tüm yazıları..
Hukuksal Bakış

Av. Cemil CAN
KILIÇDAROĞLU’NUN MUHTEREM EFENDİSİ.!
Tüm yazıları..
Eğitim Kültür Sanat

Emel Vildan Düzenli
TRT - Te. Re. Te. - TRT - Te. Re. Te. - TRT
Tüm yazıları..
68 DENİZ 68

Selçuk Şahin POLAT
68'LİLER VE DOSTLARI.! BASIN VE KAMUOYUNA
Tüm yazıları..
Sosyal Bakış

Fatih BACAK
TMTF 2018-2019 ALİ ABALI PLAYOF MÜSABAKALARI
Tüm yazıları..
Geçmişten Günümüze

Hüseyin IRMAK
CUMHURİYET’E HEP DESTEK, TAM DESTEK
Tüm yazıları..
MEDENİYET

Abdullah GÖZAYDIN
GEZİCİLER, AĞAÇSEVENLER NEREDELER.?
Tüm yazıları..
Sportif Bakış

Tekin KÜÇÜKALİ
HAKSIZLIĞA KARŞI TEK YÜREK
Tüm yazıları..
İstanbul; İstanbul.!

Aslı Didari
DEĞİŞMEYEN İSTANBUL; DEĞİŞME İSTANBUL.!
Tüm yazıları..
Sosyal Bakış

Muhammet Akosman
BİZANS’DA “HAYIR” DİYOR.!.
Tüm yazıları..

Reklamlar




























Döviz Alış Satış
Dolar 1.6387 1.6466
Euro 2.1036 2.1137

    Eğitim-Kültür-Sanat >> Manşet Haberler
  MİMARBAŞI’NIN SUSUZ ÖLÜMÜ.!.

  YOKSULLUK KADER OLAMAZ

  GERÇEK BİR KETENPERE HİKÂYESİ – 1

  EKMEK AĞACI MEYVESİ

  ANADOLU KELEBEKLERİ BOSNA HERSEK YOLCUSU

  TRAŞSIZ HEYKELTRAŞ İLHAN KOMAN.?

  15. DURSUN AKÇAM KÜLTÜR SANAT GÜNLERİ

  MERT AKYÜREKLİ CASTIC DÜNYA BİRİNCİSİ

  MATEMATİK KİTABINDA ATATÜRK’E SALDIRILAR

  "LEARN WİTH BOUNCY” NE ÖĞRETİYOR.?

  EĞİTİMDE ISRARCIYIZ & BASIN AÇIKLAMASI

  1.ARDAHAN KÜLTÜR, SANAT GÜNLERİ GÖRKEMLİYDİ

  ARDAHAN KÜLTÜR SANAT PLATFORMUNDAN TEŞEKKÜR

  İÇİMİZDEKİ GATTO’LAR & TEVHİD-İ TEDRİSAT

  MEBİM 147 KİM'E/LERE BATTI.?

    MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN, VELİLERİN DİKKATİNE
HABERİ PAYLAŞ : Google'da Paylaş



MÜZİK ÖĞRETMENLERİNİN, VELİLERİN DİKKATİNE

Müzik ders kitapları devlet okulu özel okul diye ayırımsız her okulda kullanılmaktadır. Bu kitaplarda da yanlışların yapıldığını müzik öğretmenlerimizin ve velilerimizin dikkatine sunmak istiyorum.

Tespit ettiğim yanlışları inceledikten sonra bir fikir yürütmenizi bekliyorum. Belki çalıştığınız kurum olarak, belki dernek olarak, belki birey olarak  “Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığına” dilekçe gönderebilirsiniz.

Şöyle diyebilirsiniz:

2015-2016 Ders Yılında Dağıtımına Devam Edeceğinizi İlan Ettiğiniz İlkokul 2.Sınıf Müzik Kitabında Gördüğüm Aşağıdaki Pedagojik Hataları Ve Notası Bozulmuş Şarkıları Düzeltmenizi Rica Ediyorum.

Aksi halde hukuk yoluna başvuracağımı arz ederim.

 

Kitabın adı: İLKÖĞRETİM MÜZİK 2 Öğrenci Çalışma Kitabı

Yazarı: Neşem Yaşar

Yayıncı: MEB

Yayın adresi:

http://www.eba.gov.tr/ekitap#!/ekitap/sinif,2


 

TESPİTLERİMİZ:  

Sh.8: Resimdeki çocuk arabanın üzerindedir; taklit edilmesi halinde çocuğa tehlike oluşturan davranışlar ders kitabına girmemelidir.

Resimdeki çocuk dengesiz durmaktadır ve elindeki tabelada imla hatası vardır; “müzik kitabımız” böyle tabeladan tanıtılmaz, ünite başlığı gibi büyük harflerle sayfa başına yazılmalıdır.

Araba resmi iki boyutlu çizilmiştir, ön tekerlek başka arka tekerlek başka irilikte, arabanın altındaki yol düzgün bir yol değil, vb, orantısız resmedilmiştir; bu resimlere bakan çocuğun oran-orantı kavramı gelişmez.

Tabeladaki bazı harfler bitişik el yazısı harfleriyle olduğu halde yazı bitişik yazı değildir, burada çocuk çelişkiye düşer. Yazıda tutarsızlık var; öğrenci bu şekilde yazım kurallarını öğrenemez.

Sh.8: Kenara alınmış yazılar net bir daire içinde değil, karalama şeklinde gösterilmiştir, çocuk için çok kötü çizim örneğidir.

Sh.9: İstiklal Marşı’nın şairi ve bestecisi sayfanın dibinde olmaz ve onların üzerinde karikatürize edilmiş bir tabela ve çocuk resmi hiç olmaz. Bu kadar ciddi bir konuda hafifletici görseller yer almamalıdır.

Vesikalık resimler üzerinde oynanmış ve sanki bir bez yamaymış gibi kenarlarında renkli iplikle dikiş atılmış haldedir. Kenarı böyle yuvarlaklaştırılmış vesikalık resim olmaz; büyük saygısızlık ve ciddiyetsizlik örneğidir.

İsimlerini bile kenarı teyel dikişle tutturulmuş çerçeveye almak, bir daha ciddiyetsizliktir.

İki paragraf birbirinin devamı olacak nitelikteyken bölünmüş ve birbirinden kopartılmıştır. Metnin devamı olacak nitelikteki bir yazı oraya iliştirilmiş bir tabela karikatürüne konulmaz, öğrenci ikisi arasında bağlantı kurmakta zorlanır.

Sh.10: İstiklal Marşı’nın notası yamalı bez parçası üzerinde gösterilemez!

Bu durum, çocuğun beynine “emanet bir şeydir” imajı verir.

Marşın adına (*) eklenmez, çünkü marşla ilgili bilgiler ilgili metnin içerisinde öğretmene yönelik olarak verilir.

Yıldızla nefes yerini göstermek: Müzikte böyle bir işaret yoktur, uydurulmuştur.

Marşı notasıyla çalıştıran bir müzik öğretmeni nerede nefes kullanacağını bilir.

Marşın adının bu şekil harflerle yazılması: Bu harfler çocuğa örnek değildir, eğri büğrü ve konturlarla birbirine bitiştirilmiş, okunaksız bir yazı olmuştur. Kötü örnektir.

Sh.11: Marşın sözlerini verilen çerçeve içine yazdırmak ve anlamını açıklamak iki ayrı komuttur; iki komut tek paragrafta verilmez.

Verilen çerçeve çapaklı ve kirli, çocuk kirli yere yazmaya zorlanamaz.

İstiklal Marşı’nın satırları uzundur, verilen bu satır genişliğine sığmayacaktır.

Çocuğu burada verilen satıra yazmaya zorlamak yanlıştır, çünkü sığmadığı zaman kenara taşırır. Bu durum çokça karşımıza çıkıyor; çünkü bitişik eğik yazı çocukları daha iri yazmaya zorluyor.

Ayrıca; bu bir kitap olduğu halde içinde yazı sayfalarının olması yanlıştır; çocuk neyin defter neyin kitap olduğunu karıştırır, defter tutmayı öğrenemez.

Etkinlik; bu bir etkinlik değildir, yazma ödevidir. Çocuk etkinlik kavramını karıştırır.

Müzik dersi, birlikte çalma ve söyleme etkinliklerinin yapıldığı derstir. Bireysel yazı yazma ödevine “etkinlik” denilmez.

Etkinlik yazımında harfler örnek teşkil etmiyor! Bu hata kitap boyunca tekrarlanıyor; çocuk doğru yazı hangisidir bu şekilde öğrenemez..

Sh.12: Uzun Hece – Kısa Hece kavramı bu yaş için erkendir.

Bu yaştaki çocuk Sesin Uzunluğu (kısa kısa duyduğumuz sesler, uzayan sesler)  gibi temel müzik kavramlarıyla tanıştırılır. Bu anlamda içerikle başlık örtüşmüyor.

Hece sayısı “yedi” olan bu şiirde “Çok yararlı meyveler var” satırı sekiz hecelidir, böyle hatalı bir “anonim” şiir (tekerleme) olmaz. Zaten bu satırın bestesinde de prozodi (söz -ses uyumu) hatası açıkça görülmektedir.

 Resimler: Şiirle uyumsuz resimler konulmuş; tabakta sebze olmaz, üstelik yerli yerinde bile durmuyorlar. Bu resmedilen sebzelerin adı şiirde geçmiyor; adı geçen “portakal, elma, mandalina, muz” resmedilebilirdi.

Sh.13: Nota sayfasının ayağı yere basmıyor, emanet duruyor.!

Şarkının notası eğri büğrü bir bez parçasına yazılmış da buraya teyellenmiş...

Altındaki resimde denge yok, orantı hiç yok; çocuk eğitsel değeri olmayan böyle resimlere baktırılmaz!

Sh.20: Şarkıyla asla örtüşmeyen, çok kötü bir resim konulmuş. Okula başlayan çocukların heyecanı böyle dengesiz oturmuş, baş döndürücü kitaplara tırmanmış mı resmedilir?

Sh.21: Okul diye verilen çizim bir Eskimo kulübesi, buzdan! Zaten dünyanın çevresi de görünüyor ki, bu kadar olabilemezlik bir arada resmedilirdi ancak; çocuk kendini dünyanın bir ucunda yapayalnız hisseder...

Sh.22: Verilen komutlar anlaşılır değil. Görsel olarak da anlaşılır olmalı, her bir renge ait komut alt alta sıralanmalıdır.

Komutların her biri için farklı renk değil farklı grafik sembol çizilmelidir. Çünkü örneğin çocuk her kırmızı gördüğünde bunu el çırpma komutu olarak algılayabilir.

Sh.23: Saat resmi yazının altına girmemelidir.

Yazıda satırlar hiç kesilmeden satır sonuna kadar devam etmelidir; satırları yarım yarım okuma alışkanlığına sebebiyet verir.

Sh.24: Çocuk resimlerinde köşeler eğri ve teyelli...

Kitap boyunca çocuklar köşeleri DİK, kenarları DÜZ ve DOĞRU yapılmış bir çerçeve ile hiç karşılaşmıyorlar; bunda çok büyük pedagojik hata vardır.!

Sh.26-27: Sağ kenarda verilen lamba çizimlerinin müzik aleti olarak kullanılmaları mümkün değildir ve çocuk bunu yapmaya kalkışırsa elini kesebilir; çok hatalı görseldir.

Gerçek Fotoğrafla Lamba Çizimi Bir Arada Sunulmaktadır.

Önemli Pedagojik Hatadır, Çocuk Düş-İle Gerçek Arasında Bocalar.

Yapılması gereken işleri sıralayan resimler: Her biri farklı açıda durmaktadır, oysa hepsi aynı paralelde durmalıdır. Farklı açıda duran nesneleri çocuk birbiriyle ilişkilendirmekte zorlanır, çocukta “bunlar sıralı işlerdir” kavramı oluşturmaz.

Sh.28: Resimdeki çocuğun bir elinde dört parmak bir elinde üç parmak var!

Kaldırdığı Şemsiyeyi Tutmuyor.!

Sh.29: Komut sembolleri solda, sözler ise karşısında (sağda) yer almalıdır.

Bu sayfadaki resimlerin hiç biri dik ve doğru düzgün bir kutu içerisinde değil. Bu resimlere bakan çocuklar kare ve dikdörtgeni öğrenemezler.

Şimşek çakmasının sesi yoktur, gök gürlemesi onun sesidir, bu nedenle ikisi ayrı ses olarak verilemez!

Gök gürlemesi sesi en kuvvetli sestir, buna en uygun olan bakır zildir, burada verilen balondan yapılmış oyuncak davul asla bu gürlükte ses çıkartmaz; sesin gürlüğüyle örtüşmeyeceği için yanlış örnektir.

Sh.30: İstenen efekt sesler cümle bitişlerinde “...gök gürlemeye (....), yağmur yağmaya(....) başladı” gibi, parantez içerisinde gösterilmelidir.

Sh.31: Öykü devam ederken satır sonunu keserek araya resim koyarak yetmezmiş gibi bir de sayfa atlatarak, bu kadar büyük atlama yaptırılmaz. Çocuk öyküden kopar, dikkati dağılır; pedagojik hatadır.

Kocaman Bir Yama İçerisinde Resim Görüyor Çocuk.

Odasının penceresinden dışarıyı seyreden çocuk resmedilmiş, ancak: Bu resimde pencereden bakan çocuk, hatalı yolda yürüyen bir çocuk ve evin önünde soldan gelen bir araç görüyor! Bu resim Londra’da yaşayan çocuğa göre yapılmış haldedir! Aracın şoförü de yok, öyleyse nasıl hareket ediyor?

Sh.32: Öykü bu sayfada devam ediyor ve sadece 4 satırcık kalmış... Önceki sayfada bitebilirdi. Çocuk üç sayfa boyunca bu resimlere bakmak zorunda kalmazdı! Kısa bir öykü, derli toplu tek sayfada verilebilirdi. Hatalı resimlerle şişirilmiş, abartılı resmedilmiş, öykü müzik aletlerinin efekt olarak kullanılmasına yönelik eğitsel amacından uzaklaştırılmıştır.

Sh.33: “Müzikleri uygun hız ve gürlükte seslendirme” cümlesinde “müzikleri” demek yanlıştır, sadece “müziği” denilebilir. Burada kitabın yazarı “Şarkıları..” demek istiyor, ancak hatalı kavram kullanmıştır.

“Küçük Kurbağa” şarkısının aslını bozmuş, tonalitesiyle oynamış ve melodik yapısını da bozmuştur. Eğer şarkının bestecisi sağ olsaydı tazminat davası açma hakkı vardı.

Resimler: Kurbağalar derede değil, nerde oldukları da belli değil! İnsan gibi ağızları ve gözleri var ve okuyucuyla göz göze şarkı söylerken resmedilmeleri bir başka pedagojik hatadır. Belirsizlik hali eğitimde çok sakıncalıdır.

Düş ile gerçek arasında bocalatılması çocuğun akli dengesine zarar verir.

Sh.34-39: “Sudan korkan küçük kurbağa” hikâyesinin müziksel kazanımları verilmemiş, gereksiz yere altı sayfa buna ayrılmıştır. Eğer dramatize edilirse nefes açma egzersizi olarak kullanılabilir, ancak bu durum belirtilmelidir.

Metnin bitişinde, tıpkı müzikte bitiş duygusu vermek gibi, çocukta “Bitiş” duygusunun öğrenilmesi için bitiş paragrafı ayrı yazılarak hissettirilmelidir. Bu pedagojik öge bu metinde atlanmıştır.

Sh.44: İkinci resimdekiler zaten şarkı söylemiyor ki... Böyle tuhaf resimlerle eğitim olmaz, çocuk kötüye baktırılıyor; çocuk olumlu örneklerle eğitilir.

Sh.47: Sınıfta yanlış davranış örneğidir; yanlış örnek çocuklar tarafından taklit edilmeye müsaittir.  Yanlışın resmi verilmez.

Sh.49: Resimde verilen denizde oynama şekli çok yanlıştır; taklit edilmesi hayati tehlike içerir.

Arka Plandaki Kara Parçasında Perspektif Yok.!

Sh.54: “Türk Pop Müziği” diye yeni bir müzik türü tanımı getirilmiş ve bunu da fotoğraflardan tanıması isteniyor.  “Eller havaya kalkınca bu da bir müzik türü oluyor” diye fikir edinecek çocuk; istenen eğitsel kazanım bu mudur?

Sh.58: Belirli gün ve haftalar içinde olanları, olumlu örnekleri işaretlemek eğitsel kazanımdır, olmayanları işaretlemek demek onları akılda tutmak demektir. Soru hatalıdır; olumludan soru olur.

Sh.57: Çocuğa “Görev almak ister miydiniz veya etkinlikte ne yapmak isterdiniz?” gibi özendirici sorular sorulması daha eğiticidir.

Ya eğer çocuk bir mazereti nedeniyle hiç görev almamışsa, “hiç görev aldınız mı?” gibi bir sorudan sonra çok üzüntü duyacaktır.

Sh.59: Sayfanın dibinde yer alan resimde çocuk bulutların üzerinde yan yatmış halde çizilmiştir; büyük hatadır. Çocuğun denge algısı bozulur.

Çocuklar böyle dengesiz resimlere bakmak zorunda kalmamalıdır; resimdeki çocuk kendisiymiş gibi algılanır. Çocuklar mekân kavramını şaşırıyorlar, bu yüzden balkondan bulutların üzerine geçmeye kalkarken düşüp ölen çocuklar var.

Böyle dengesiz resimlerin ders kitaplarından derhal kaldırılması gerekir.

Sh.61: Nota sayfası teyelli yamaya konulmuş ve altındaki resimde ise, ufuk çizgisi çok aşağılara düşmüş bir dünya resmedilmiş... Resim baş döndürüyor; çocukta dengeyi oynatır...

Sh.62: Silüetleri birbirine girmiş, gerçekle hayal birbirine karışmış insan resimleri... Böyle resimler akıl sağlığına zararlıdır.

Sh.65: Orantısız çizimler... Elma kocaman kabak kadar, uyumsuzluklar; köpek havuca bakıyor!!!

Sh.68: resim üzerinde yazı olmaz; yazıyı okunaksızlaştırır ve çocuğun göz sağlığına zarar verir.

Sh.70: Çocuğun bilgi dağarcığında olup olmadığınızı bilmediğimiz şeyler çocuğa soru olarak yöneltilmez. Soru “Bu yıl Atatürk’le ilgili hangi şarkıları öğrendik?” olabilirdi.

Sh.72: Prozodi hatalarıyla dolu bir bestedir, bu açıdan hatalı seçimdir.

Verilen fotoğraf bir kolajdır, birleştirme noktasında (askerin ayağı ters) hatalar görünüyor; sonradan renklendirmeyle siyah beyazdan sararmış iki resim birleştirilmiş.

Ders kitaplarına böyle sonradan renklendirilmiş ve kolaj resimler girmemelidir; akıl dağıtır.

Sh.74: Bu da bir kolaj resim olarak görünüyor. Atatürk’ün bilinen toplu resimleri içerisinde böyle bir resim yoktur.


Her birinin objektife mesafesi farklı, bu yüzden perspektifi bozuk bir kolaj. Resimde kimin nereye baktığı bile belli değil, kimisi gülüyor ve bu gülüş fotoğrafa hafiflik veriyor.

Fotoğraf değeri olmayan böyle bir kolajın ortasına Atatürk’ü koymak büyük zihin tuzağıdır.  Böyle resimleri çocuklar gerçekmiş gibi hafızaya kaydeder ve algı sistemleri bundan büyük zarar görür.

Sh.76: “Notlarım” sayfasında çocuktan yazılması istenen hiçbir şey yoktur. Kitapla defteri birbirine yeteri kadar karıştırmış olan bir çocuğa sonunda boş bir sayfa uzatırsanız, bu çocuk bu kitapla ilgili boşluk hissi duyarak kitabı kapatır, hiçbir şey öğrenmemiş gibi bir hisse kapılır.

Kitabın sonunda, yani filmin 24.karesinde, çocuğa boşluk duygusu vermek yerine, tatilde bir tekerleme öğrenmesi için ödev verilebilirdi.

 

Mahiye Morgül, Eğitimci Yazar

 

Mahiye Morgül, Ankara – Ekim.2016 – mahiye@gmail.com,

http://www.medyagunebakis.com/ - okkesb@turkfreezone.com,

https://twitter.com/okkesb ------–------ E.mail: okkesb@telmar.net,

https://www.facebook.com/okkes.bolukbasi,- okkesb@gmail.com,

Mahiye Morgül, Ankara – Ekim.2016 – mahiye@gmail.com,

    Diğer Haberler
  • MİMARBAŞI’NIN SUSUZ ÖLÜMÜ.!.
  • YOKSULLUK KADER OLAMAZ
  • GERÇEK BİR KETENPERE HİKÂYESİ – 1
  • EKMEK AĞACI MEYVESİ
  • ANADOLU KELEBEKLERİ BOSNA HERSEK YOLCUSU
  • TRAŞSIZ HEYKELTRAŞ İLHAN KOMAN.?
  • 15. DURSUN AKÇAM KÜLTÜR SANAT GÜNLERİ
  • MERT AKYÜREKLİ CASTIC DÜNYA BİRİNCİSİ
  • MATEMATİK KİTABINDA ATATÜRK’E SALDIRILAR
  • "LEARN WİTH BOUNCY” NE ÖĞRETİYOR.?



























  • Editörden

    TRABZONLULAR BİRLEŞİNİZ

    Trabzonlular Birleşiniz. Trabzonlu İşadamları, İşkadınları, Çalışanlar, Genç Kızlar-Erkekler, Okuyan çocuklar Birlik ve Bütünlüğü Sağlamak Sizin Ellerinizde..!
    Devamı..
    Son Dakika
      - MİMARBAŞI’NIN SUSUZ ÖLÜMÜ
      - YOKSULLUK KADER OLAMAZ
      - GERÇEK BİR KETENPERE HİKÂ
      - EKMEK AĞACI MEYVESİ
      - ANADOLU KELEBEKLERİ BOSNA
      - TRAŞSIZ HEYKELTRAŞ İLHAN
      - 15. DURSUN AKÇAM KÜLTÜR S
      - MERT AKYÜREKLİ CASTIC DÜN
      - MATEMATİK KİTABINDA ATATÜ
      - "LEARN WİTH BOUNCY” NE ÖĞ
      - EĞİTİMDE ISRARCIYIZ & BAS
      - 1.ARDAHAN KÜLTÜR, SANAT G
      - ARDAHAN KÜLTÜR SANAT PLAT
      - İÇİMİZDEKİ GATTO’LAR & TE
      - MEBİM 147 KİM'E/LERE BATT
      - YENİ EĞİTİM BAKANI ZİYA S
      - OKUL KİTAPLARINDAKİ CİNSE
      - AVRUPA AMATÖRLER’DE ŞAMPİ
      - SANATLA BİLİMİN ETKİLEYİC
      - İNSAN HAKLARI ANITI NEDEN


    Günün Sözü

    HÜKÜMETLERİN İCRAATI MENFİ OLUP DA MİLLET İTİRAZ ETMEZ VE İKTİDARI DÜŞÜRMEZSE BÜTÜN KUSUR VE KABAHATLERE KATILMIŞ DEMEKTİR.

    M.K. ATATÜRK


    Anket
    KÜRESEL EKONOMİK KRİZ
    TEĞET GEÇTİ
    DELDİ GEÇMEDİ





    Reklamlar












































     



    © 2009 Bu Site Ökkeş BÖLÜKBAŞI tarafından hazırlanmakta ve yayınlanmaktadır.
    Her hakkı saklıdır. İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.